понеділок, 18 травня 2020 р.

8 клас
Контрольна робота
І рівень (за кожну правильну відповідь - 0,5 бала)
1.  Яку літературу представляє А. де Сент-Екзюпері:
а) американську; б) англійську; в) німецьку; г) французьку?

2. Кому присвячено твір А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»:
а) матері письменника; б) другові письменника; в) дружині письменника;
г) французьким льотчикам?

3. Ім'я наставника Джонатана Лівінгстона у творі Р. Баха:
а) Салліван; б) Чіанг; в) Флетчер Лінд; г) Чарльз Роланд?

4. Назва місцевості, де за вироком Зграї опинялися Вигнанці (твір Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»):
а) Далекі Скелі; б) Коло Ганьби; в) Неприступна Скеля; г) Узбережжя Самотності?

ІІ рівень (за кожну правильну відповідь - 1 бал)
5.  Кому з героїв твору А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» належать слова: «Узнати можна лише те, що приручишЛюдям уже бракує часу щось узнавати. Вони купують готові речі в торгівців. Але ж немає таких торгівців, що продавали б приятелів, і тим-то люди не мають приятелів»?

6. Назвіть ознаки казки у творі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

7. Які дві системи цінностей протиставлені у творі Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»?

ІІІ рівень (за кожну правильну відповідь - 2 бали)
8. Які риси уособлює головний герой твору А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»?
9. Яку проблему  втілює в конфлікті між сірою Зграєю і геніальним вигнанцем Р. Бах у творі «Чайка Джонатан Лівінгстон»?

ІV рівень (3 бали)
10. Напишіть невеликий твір-роздум на одну з запропонованих тем.
а) Земля очима маленького принца (за твором А. де Сент-Екзюпері).
б) Чого я навчився від Джоанатана Лівінгстона? (за твором Р. Баха.)

6 клас
Підсумкова контрольна робота

1. .Розповідь, в якій явища природи або реальні події були творчо переосмислені колективною (первісною) свідомістю давніх людей як пояснення світу й утілення уявлення про нього – це…) 
а) казка; б) оповідання; в) міф; г) поезія.

2. Невеликий за обсягом твір, що створювався для дітей з метою розважати й повчати – це… 
а) казка; б) оповідання; в) міф; г) поезія.

3. Давньогрецький міф, у якому розповідається про юнака, який пожертвував своїм життям заради того, щоб пізнати світ – це… 
а) «Прометей»; б) «Нарцис»; в) «Дедал та Ікар»; г)»Геракл»

4. Давньогрецький міф, у якому розповідається про юнака, що дуже був закоханий у своє відображення, і за це боги перетворили його на квітку – це…
а) «Прометей»; б) «Нарцис»; в) «Дедал та Ікар»; г) «Геракл».

5. Міф «Ра та Апоп» - це… 
а) давньогрецький міф; б) індійський міф; в) Єгипетський міф; г) давньослов’янський міф.

6. Країна, в якій народився байкар Іван Крилов – це…
 а) Греція; б) Україна; в) Росія; г) Японія.

7.  Автор байки «Вовк та Ягня» - це…
 а) Крилов; б) Лафонтен; в) Глібов; г) Езоп.

8.Художня мова, де думка не висловлена прямо, а зашифрована в алегоріях і натяках – це…
 а) незрозуміла мова; б) мова сучасності; в) «езопова мова»; г) метафорична мова.

9. Твір невеликого обсягу, що висміює людські недоліки та вади суспільства і має повчальний характер – це…
 а) хайку; б) ода; в) байка; г) балада.

10. Перенесення людських якостей і стосунків , загальних уявлень про них на конкретні образи (тварин, рослин, предмети…), тобто спосіб інакомовлення – це…
а) алегорія; б)епітети; в)порівняння; г) узагальнення.

11. Розмова двох, або кількох осіб – це…
а) монолог; б) речитатив; в) діалог; г) вистава.

12. Відомий японський поет, що був визнаним майстром хайку, - це… 
а) Басьо; б) Езоп; в) Родарі; г) Бернс.

13. Твір, у якому персонаж зрозумів, що золото не варте людського життя, – це… 
а) «Товстий і тонкий»; б) «Хамелеон»; в) «Міо, мій Міо»; г) «Жага до життя».

14. Автор пригодницьких романів – це… 
а) Жуль Верн; б) Чарльз Діккенс; в) Микола Гоголь; г) Іван Крилов.

15. Твір, у якому йдеться про українські звичаї й традиції під час зимового свята - це… 
а) «Ніч перед Різдвом»; б) «Різдвяна пісня у прозі»; в) «Жага до життя»; г) «Усмішка».

16. Твір про майбутнє, у якому йдеться про міжпланетний зв’язок між людьми – це… а) «Усмішка»; б) «Жага до життя»; в) «Запах думок»; г) «Міо, мій Міо»

17. Твір про майбутнє, у якому утверджується сила людського розуму й здатність до телепатії – це… 
а) «Жага до життя»; б) «П’ятнадцятирічний капітан»; в) «Запах думок»; г) «Усмішка»

18. Упізнайте автора рядків: 
Моє серце в верховині і душа моя, 
 Моя дума в верховині соколом буя...
А) Роберт Бернс Б) Генрі Лонгфелло В) Джанні Родарі Г) Джек Лондон

19. Укажіть визначення гумору: 
А) доброзичливий сміх, спрямований на висміювання поведінки людей у житті.
Б) критика всього негативного.
В) уживання слова в протилежному значенні.
Г) художній засіб, що ґрунтується на свідомому перебільшенні, контрастах трагічного й комічного, переплетінні реального з фантастичним.

20. Укажіть визначення жанру оповідання: 
А) невеликий прозовий твір про одну подію з життя одного-двох персонажів (іноді кількох).
Б) віршований твір.
В) великий за обсягом твір з дуже великою кількістю персонажів.

21. Установити відповідність ( 1 б.)
«Автор твору – назва твору» 
1.Микола Гоголь;                                а) «Різдвяна пісня в прозі»
2.Роберт Шеклі;                                  б) «Міо, мій Міо»
3.Жуль Верн;                                       в) «П’ятнадцятирічний капітан»
4.Чарльз Діккенс;                                г) «Усмішка»
5.Рей Бредбері;                                    д) «Ніч перед Різдвом»
6.Антон Чехов;                                    е) «Хамелеон»
7.Астрід Ліндгрен.                              є) «Запах думок»

22. Установити відповідність 
«Письменник – країна, в якій народився письменник»
1. Роберт Бернс;              а) Японія
2. Антон Чехов;              б) Росія
3. Чарльз Діккенс;          в) Англія
 4. Мацуо Басьо;             г) Швеція
5. Джанні Родарі;           д) Шотландія
6. Микола Гоголь;          е) Америка
7. Астрід Ліндгрен;       є) Італія
8. Генрі Логфелло.         ж) Україна